www.mswia.fora.pl
Forum Klubu WFB
Obecny czas to Nie 1:40, 19 Maj 2024

Uściślenia pursuit

 
Odpowiedz do tematu    Forum www.mswia.fora.pl Strona Główna -> Zasady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Autor Wiadomość
Bomber
MSWiA



Dołączył: 02 Gru 2022
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Pon 22:06, 15 Maj 2023    Temat postu: Uściślenia pursuit

Dodatkowe cytaty z rulebooka + moje wyjaśnienia.
Mam nadzieje, że to ostatecznie rozwieje wątpliwości.

A jeśli ktoś chce przytaczać zasady z innej edycji np. 7 - to prośba o przytoczenie pełnych cytatów i opisów zasad z rulebooka i poddać głosowaniu - że daną zasadę bierzemy z innej edycji.


Strona 74. Move fleeing troops.
It is difficult to say precisely how far fleeing troops will run because they are no longer fighting as a body but milling around in a frightened mob. To represent this, dice are rolled to establish how far the fleeing unit moves
Due to their disrupted formation, they ignore any penalty for obstacles and terrain (apart from impassable terrain).
Uciekający uciekają w rozsypce.

Pursuit Move: strona 75:
Once fleeing troops have been moved, victorius units will pursue. If a victorious unit scores equal to or greater than the flee roll scored by the unit it is pursuing then the fleeing unit is completly destroyed – all the troops are cut down…. Pursuers are moved the full distance indicated straight toward the fleeing troops and through their position if their pursuit move is especially long. Jeśli nie dogonią to ich przesuwasz tyle ile wyniosą kostki
„Pursuit is a single bonus move which is made when a beaten enemy flees” Pursuit move jest ruchem BONUSOWYM, jak jest to określone na stronie 75. A nie normalnym ruchem rozpatrywanym w sektorze Movement phase.


Czyli najpierw odwracasz się uciekającymi, potem ruszasz uciekających na określoną odległość z kości. Potem goniący ( pursuers) are moved the full distance prosto w kierunku uciekających i nawet przez ich pozycje jeśli ten rzut był długi.

Kolejna informacja odnośnie impassable terrain – którym jest obelisk mówi jasno „musisz go omijać”.
W dodatku jest jeszcze najistotniejszy cytat: PURSUIT: strona 75:
„Like fleeing, pursuit is a hectic and uncontrolled affair, so dice are rolled to determine how far the pursuing unit moves”. „chaotyczny” „niekontrolowany”
Następnie po Pursuit mamy określenie, które należy wykonać:
REDRESS THE RANKS: p76. ONCE fleeing troops and pursuers have been moved, it is time to tidy up the formations of fighting units in preparation for the next batle.

Później jest opis: p76.” FLeeing units: units which have fled, abandon their formation and so have no opporunity to redress their ranks at this time. The unit forms a rough block or mass of troops …. To show their disorganised status.”
Chronologia tych opisów – nie jest przypadkowa. Rulebook tłumaczy to po kolei strona po stronie.
Czyli wszyscy po za jednostkami Uciekającymi w danym momencie – MAJĄ wykonać Redres the ranks - wyrównanie rzędów.
Czyli uciekający uciekają masą w popłochu/ goniący - gonią masą, chaotycznie – to wszystko jest ruch bonusowy – Po za normalnym MOVEM.
Po takim bonusowym ruchu masz wykonać wyrównanie rzędów(redres ranks). A uciekający nie może wyrównać rzędów - bo ucieka w popłochu.

To wszystko jest opisane na stronach rulebooka w chronologii z sensem. Jest opisane Jasno i wyraźnie.
1. Masz omijać,
2. to jest bonusowy ruch.

Dla mnie jest to zdrowa i rozsądna zasada – omijasz przeszkody – co w tym trudnego? Tym bardziej jeśli biegniesz w danym momencie masą – jak skirmish. Skirmish nie ma kar za ruch.
A to jest tylko bonusowy ruch w tym momencie.
*********************
I jest dziwna sytuacja, którą przytoczył Morgan: a co w momencie jak uciekający zatrzyma się między Dwoma obeliskami? Tylko właśnie dla mnie, TO jest wyjątek. Nigdy nie widziałem na stole 2 obelisków w 4 calach od siebie. Na żadnej z waszych gier, ponieważ rozstawiamy po 1-2 tereny na daną ćwiartkę.
Na turniejach też nie widziałem takiego ustawienia.
Nie zmienia to faktu, że jeśli oddział będzie zmuszony stać pomiędzy 2 obeliskami i zostanie ściśnięty np. do 3 jednostek w rzędzie. To tak będzie musiał dalej wyjść i później zrobić regroupa. I jak o tym pomyślisz to chyba to jest naturalne – że wpadłeś do kanionu, dorżnąłeś przeciwnika i teraz musisz z niego wyjść. Jakoś – stracić ruch, ale wyjdziesz.
A mało logiczne jest, że przeciwnik uciekł za obelisk – TY się zatrzymałeś przed obeliskiem, ale ten przeciwnik to jakoś tam zginał za tym obeliskiem, a Ty teraz musisz się regroupować, żeby ominąć jeden głupi obelisk, bo przebiegałeś akurat obok jednej głupiej skały, która stoi w miejscu i się nie rusza 😉
I jak często na mapie będzie 1 obelisk / a jak często będą 2 obeliski w odległości 3-4 cali od siebie? Wolę żeby wyjątkowo rzadko dochodziło do takiej dziwnej sytuacji, niż w każdej grze – bo w każdej grze stawiacie 1 obelisk.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora

Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu    Forum www.mswia.fora.pl Strona Główna -> Zasady Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group.
Theme Designed By ArthurStyle
Regulamin