www.mswia.fora.pl
Forum Klubu WFB
Obecny czas to Sob 23:12, 18 Maj 2024

Turniej 23 maj 2004 TO BYŁY CZASY

 
Odpowiedz do tematu    Forum www.mswia.fora.pl Strona Główna -> Turnieje
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Autor Wiadomość
Yuby
MSWiA



Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 355
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Latchorzew


PostWysłany: Nie 9:59, 29 Lis 2009    Temat postu: Turniej 23 maj 2004 TO BYŁY CZASY

Miejsce:
Gimnazjum nr 2, ul. Narbutta 65/71
Czas:
23 maja, godzina 10:00
Zgłoszenia:
Rozpiski należy wysyłać na adres [link widoczny dla zalogowanych] w formacie *.doc, *.html, *.txt lub *rst
Gracze, którzy wyślą rozpiski do 20 maja otrzymają dodatkowe 4 punkty. Wcześniejsze wysłanie NIE ZWALNIA graczy z obowiązku przyniesienia własnej kopii rozpiski na turniej
Koszt wejścia:
10 zł od graczy, osoby zwiedzające/towarzyszące wchodzą za darmo
Największy Klimaciarz:
W trakcie pierwszej bitwy sędziowie wybiorą kilka najbardziej oryginalnych, ciekawych i nietypowych Armii, organizatorzy nie ukrywają, że będą to prawdopodobnie najsłabsze armie na Turnieju. Autor Tej, która uplasuje się najwyżej w klasyfikacji ogólnej turnieju zostanie okrzyknięty Klimaciarzem Czarnej Inkwizycji i otrzyma po zakończeniu turnieju stosowny dyplom.
Uwaga: Tytuł ten Może dostać tylko armia, która dostanie co najmniej 50 procent punktów z malowania.

Armie:
Gramy na 1666 punktów. Rozpiski są jawne.
W każdej armii musi znajdować się regiment piechoty w liczbie co najmniej dziesięciu modeli z pełnym command groupem. Oddział ten będzie odtąd nazywany "Czarną Kompanią". Informacja o tym, który oddział jest Czarną Kompanią, musi zostać zawarta w rozpisce.
Czarna Kompania nie może być:
oddziałem strzelającym
oddziałem posiadającym zasadę "skirmish"
oddziałem z dołączonym weapon teamem lub fanatykami
Wyjątkami od powyższej zasady są: Leśne Elfy oraz Bretonnia (Czarna kompania może być w ich przypadku oddziałem piechoty strzelającej)
Dodatkowe ograniczenia to:
W żadnej armii nie może występować więcej niż dwóch magów. Za magów uznaje się jakichkolwiek
bohaterów, którzy są w stanie rzucać czary - np. posiadających bound spells, lub generujących kostki mocy (power, nie dispel).
W żadnej armii nie może być więcej niż 3 maszyny wojenne (3 sztuki, nie sloty). Za maszyny wojenne uznaje się również rydwany oraz weapon teams skavenów.
Maksymalna liczba punktów, którą można wydać na istoty eteryczne to 195 pkt.
Na turnieju obowiązują zasady wystawiania Limited, nie można używać armii klimatycznych, bohaterów specjalnych, dogs of war (chyba, że jako samodzielną armię) ani garnizonu DE. Nie można również wystawiać Proxów.

Zasady
Obowiązują wszystkie annuale, FAQ-i itp opublikowane przez Games Workshop oraz uściślenia sędziowskie, które ukażą się do dn. 21 maja. Nie można wystawiać armii z nieoficjalnego jeszcze Storm of Chaos.
Rozmiar Stołów
48x48 cali
Punkty:
W trakcie turnieju rozgrywamy trzy bitwy, w trakcie których można zdobyć maksymalnie 60 punktów. Dodatkowe 8 punktów można otrzymać za starannie wykonaną i wysłaną wcześniej rozpiskę. Do 8 punktów jest do zdobycia na teście wiedzy, zaś do 14 za malowanie i ogólny wygląd armii.
Ocena rozpiski:
- 4 punkty za wysłanie rozpiski na adres [link widoczny dla zalogowanych] do dnia 19 maja w formacie *.doc, *.txt, *rst lub *.html
- 1 punkt za dodatkową tabelkę umożliwiającą zaznaczanie wylosowanych czarów i zużytych dispel scrolli
- 2 punkty jeśli rozpiska jest ładnie wykonana i czytelna (a nie np. napisana markerem na tłustym papierze śniadaniowym)
- 1 punkt za pełną zgodność wyposażenia regimentów i bohaterów z tym, co znajduje się w rozpisce (WYSIWYG)
Ocena malowania i wyglądu armii:
- 2 punkty za jednolite podstawki dla całej armii (drobne odstępstwa są dopuszczalne, o ile są ładnie wykonane i w jakiś sposób uzasadnione, np. wyjątkowym charakterem oddziału). Jeśli podstawki w całej armii są wykończone, jednak niejednolite - 1 punkt.
- od 1 do 6 punktów za pomalowanie, przy czym 1 punkt jest za to, iż każda figurka w armii jest pomalowana minimum trzema kolorami, 2 punkty, jeśli jest to zrobione w miarę równo, ładnie i kolory się nie gryzą, 3-4 punkty, jeśli zastosowane zostały jakieś techniki malarskie (np. rozjaśnianie i cieniowanie), 5 punktów, jeśli jest to zrobione bardzo ładnie i 6 punktów dla trzech najładniej pomalowanych armii na turnieju (sędziowie wybierają takie armie w drugiej turze oceny malowania).
- od 1 do 3 punktów za konwersje. 1 punkt, jeśli konwersja jest prosta (np. zmiana broni z jednoręcznej na dwuręczną). 2 punkty, jeśli konwersja jest bardziej skomplikowana (wymaga dużo piłowania w metalu/samodzielnie wykonanych elementów itp.) lub jeśli w armii występuje znacząco skonwertowany regiment. 3 punkty za pojedyncze konwersje, które wymagały bardzo dużo pracy (w szczególności, jeśli duże części figurki zostały własnoręcznie wykonane), są oryginalne i ciekawe, zaś ich wygląd nie budzi zastrzeżeń LUB jeśli większość armii jest skonwertowana (w oryginalny i estetyczny sposób).
- 2 punkty za jednolity kolorystycznie wygląd armii. W wypadku wątpliwości w tej kategorii będzie przyznawany jeden punkt.
- 1 punkt za podstawki pod regimenty (movement trays). Nie są obowiązkowe w wypadku skirmisherów oraz szybkiej kawalerii

Buractwo
Buractwo, takie jak kłócenie się z sędziami, używanie niecenzuralnych słów, niesportowe zachowania w trakcie bitew (włącznie z nadmiernym kłóceniem się z przeciwnikiem, próbami oszukiwania go, ściemniania, naginania zasad i linijek itp.), zakłócanie przebiegu turnieju i nieterminowe oddawanie wyników bitew, będzie karane ostrzeżeniem. Jeżeli ostrzeżenie nie odniesie skutku i zachowania burackie będą kontynuowane, winni dostaną punkty karne lub, w skrajnych przypadkach, zostaną poproszeniu o opuszczenie turnieju.

Sędzia Ma Zawsze Rację
Sędziowie czasami nie mają racji, o czym wie każdy doświadczony gracz. Starają się jednak obiektywnie i bezstronnie rozstrzygać wszelkie spory i problemy. Gracze mogą przedstawić swoje argumenty, szczególnie, jeśli są w stanie poprzeć je cytatem z rulebooka lub FAQa. Tym niemniej decyzja sędziego jest ostateczna i nie wolno się z nim kłócić - tego typu zachowania będą karane.

Scenariusze
O rozpoczynaniu i wyborze strony decyduje jeden rzut (gracz, który go wygra, może zdecydować, czy woli zaczynać, czy też wybierać swoją stronę.
Czarna Kompania jest odporna na: Strach, Terror oraz Panikę. Nie może nigdy deklarować reakcji flee na szarżę. Za wyeliminowanie Czarnej Kompanii przeciwnika otrzymuje się dodatkowo 200 punktów zwycięstwa. Dodatkowo, w poszczególnych bitwach Czarną Kompanię obowiązują następujące zasady:
Bitwa pierwsza:
Mają kaca
Czarna Kompania posiada zasady specjalne stupidity oraz stubborn. W przypadku jednostek nieumarłych zamiast stubborn zyskuje się +1 do Combat Resolution i przerzuty wszystkich chybionych ataków w pierwszej turze każdej walki wręcz (dotyczy tylko Czarnej Kompanii, nie zaś dołączonych do niej bohaterów).
Zasady specjalne stupidity oraz stubborn działają bez względu na immune to psychology oddziału, który jest Czarną Kompanią, bo odzwierciedlają zapijaczony stan oddziału.
Bitwa druga:
Skradają się jak cienie
Czarna Kompania jest rozstawiana na samym końcu, jak jednostki z zasadą specjalną scouts. Może zostać rozstawiona gdziekolwiek na polu bitwy, jednak nie bliżej niż 12" od wrogiej jednostki (ale może znajdować się w polu widzenia wroga). Czarna kompania jest traktowana tak, jak oddział wracający na pole bitwy. NIE MOŻE szarżować w pierwszej turze (w ŻADNYM wypadku). Oznacza to również, że nie może również wykonywać szarż w trakcie pierwszej własnej fazy magii, np. wskutek działania czarów czy przedmiotów magicznych.
Armia Orków i Goblinów nie może zaszarżować z wykorzystaniem zasady specjalnej animosity.
Bitwa trzecia:
Są wredni i źli
Czarna Kompania otrzymuje +1 S oraz zawsze może przerzucać nieudany break test, bez względu na to, czy battle standard bearer znajduje się w pobliżu, czy też nie (a w wypadku jednostek nieumarłych, traci o jedną ranę mniej w wyniku przegranej walki, dokładnie tak, jakby w pobliżu był Battle Standard Bearer).

UWAGA!
W związku z dużą ilością punktów za zniszczenie Czarnej Kompanii, za zajęcie ćwiartki przysługuje nie 100, lecz 50 pkt zwycięstwa.

ORGANIZATORZY
Sędzia Główny: Zbyszek "Barbarossa" Łobocki
Koordynator turnieju: Marcin Galoch
Osoby postronne, które będą się męczyć przy noszeniu stołów, wysłuchiwać kłótni graczy, podejmować decyzje odnośnie interpretacji zasad, które siedzą w nocy przed komputerem aby stworzyć tą wspaniałą internetową wersję regulaminu (to znaczy ja, Marek), a przede wszystkim, które wstaną bardzo wcześnie rano i przyjadą pomóc w przygotowaniach, za co mają nadzieję usłyszeć co najmniej ciepłe słowo:
Marek "Barek" Łaba
Robert "Cyel" Chmielecki
Janek Błaszczyk


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora

Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu    Forum www.mswia.fora.pl Strona Główna -> Turnieje Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group.
Theme Designed By ArthurStyle
Regulamin